664 931 229 biuro@szkolaarka.pl

Nauka przez doświadczanie

Podczas zajęć z matematyki w I i III klasie uczniowie kształtują intuicję niezbędną do rozumienia sensu ważenia, mierzenia. Uczą się ważyć przedmioty, różnicować je, nabywają wiedzę, że wiele przedmiotów w sklepie pakowanych jest właśnie według wagi. Na zajęciach dzieci samodzielnie tworzyły własne wagi szalkowe – wystarczył wieszak, sznurek i dwa jednakowe pojemniki. Konstruowały także wagi kartonikowe, służące do porównywania masy niewielkiej wielkości przyborów szkolnych. Uczniowie doświadczyli również „własnoręcznie”, że ręka trzymająca znacząco cięższy przedmiot opada niżej. Dzieci z III klasy ważyły produkty spożywcze za pomocą odważników. Taki sposób ważenia – za pomocą przedmiotów (odważników) ułatwił porównywanie ważonych produktów.

Czasem również przydaje się ustalenie stałej miary ilości płynów. Zatem dlatego ustalono wspólną miarę – litr. Po zademonstrowaniu dzieciom naczyń i pojemników o pojemności 1l, uczniowie sami sprawdzali, czy rzeczywiście w danej butelce mieści się litr wody. Na zajęciach zostały również zaprezentowane różne inne naczynia o pojemności większej niż 1l. Dzieci szukały na etykietach informacji, ile mieści się w nich płynu. Sprawdzali te informacje, wlewając np. 2 razy litr wody do naczynia 2-litrowego.

Ćwiczenia manipulacyjne są najskuteczniejszą metodą zapamiętywania i, co najważniejsze, zrozumienia danego materiału.

Scroll to Top

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress